Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Tanec v Brně
Kuklová, Tereza ; Všetečková, Alena (oponent) ; Galeová, Nicol (vedoucí práce)
Tanec, jak ho mnozí chápou a vnímají, už není tancem, který známe z divadelních jevišť. Není to ani ve striktních pohybech baletu, ani v sestavách contemporary dance, ani v krocích tradičních tanců. Tanec se začal odvíjet více duchovním směrem. Procítěné pohyby jednotlivců, kteří pohyby vyjadřují příběhy, performeři, kteří reagují na okolí svými gesty i skupiny tanečníků navzájem se pohyby propojujících. To je současná forma tance, která se z klasických divadel vylívá do ulic, kulturních center a parků. Jde tam, kde je citlivý a vnímavý pozorovatel. Takový performer jde tam, kde je mu dobře, kde může rozvíjet svůj pohyb, své myšlení. Kde se může inspirovat. Pro takové jedince však v současnosti nejsou příliš přívětivé prostory, které by byly jen jim určené. V Praze existuje pár divadel, zaměřujících se na současný směr vývoje tance a na tanečníky jdoucí tímto směrem. V Brně je takových platforem pro tanec značně méně a zázemí je nedostatečné. Proto se stává, že z Brna tanec odchází do měst, kde má příznivější podmínky. Krokem ke zlepšení podmínek současných tanečníků je dát jim jejich prostory. Prostory určené jejich tanci. Opustit od klasických divadel, v jejichž velkých prostorách se tito jedinci cítí spíše nekomfortně. Cílem této práce je představa nové formy divadla, jako prostoru pro svobodné taneční a pohybové umělce. Zakomponování takové stavby do měřítka města Brna a její začlenění do života města.
Taneční výchova jako zájmová činnost dítěte
Gavriněvová, Alžběta ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
1 Abstrakt Práce se zabývá vlivem taneční výchovy na předškolní děti. Autorka se snaží nahlédnout klady i zápory, které taneční výchova dětem v tomto věkovém období může přinést. Taneční výchova je zde rozebírána jednak obecně jako zájmová činnost, ale také jako specifická činnost dítěte. V teoretické části se práce věnuje situaci současného scénického tance, ze kterého vychází metodika taneční výchovy. Praktická část doplňuje téma o pohledy různých osob, které mají s taneční výchovou vlastní zkušenost - člena zájmového tanečního útvaru, rodiče, jehož dítě pravidelně navštěvuje taneční výchovu a odborníka, který se taneční výchově věnuje profesně. V práci se ukazuje, že taneční výchova nabízí velmi podnětné prostředí pro rozvoj osobnosti předškolního dítěte. Míra úspěšnosti naplnění tohoto potenciálu však úzce souvisí s "kvalitou" pedagoga, který zmíněnou činnost vede.
Stimulace tělesně postiženého jedince s využitím tance a jeho technik
Hrubcová, Zuzana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí - části teoretické a části praktické. Teoretická část se zabývá jedinci s tělesným postižením a omezeními z toho vyplývajícími, charakteristikou vybraných druhů tělesného postižení a tancem jako terapeutickou metodou. Praktická část sestává z možností aplikování tanečních technik pro klienty se somatickým postižením a možnostmi vedení taneční lekce. Následuje výzkumná část, která se zabývá tancem jako stimulačním prostředkem a jeho účinky na lidi s tělesným handicapem. Klíčová slova: tělesné postižení, stimulace, bazální stimulace, tanec, scénický tanec, pohyb
Tanec v českém hraném filmu 1898-1993
Lidová, Klára ; GREMLICOVÁ, Dorota (vedoucí práce) ; STAVĚLOVÁ, Daniela (oponent)
První část této této práce si klade za cíl podat praktický přehled o fenoménu tance v rámci žánru českého hraného filmu a funkčně systematizovat přehled filmů, v nichž se tanec uplatnil. Druhou část pak tvoří jednotlivé tematické kapitoly (pohádky, detektivní filmy, sci-fi, hudební filmy, filmy s folklorní tematikou, filmy tematizující taneční prostředí nebo taneční profese) věnované specifikům jednotlivých filmových žánrů a funkci tanečních scén v nich obsažených. Obsáhlá příloha obsahuje seznam jednotlivých choreografů a filmové snímky, na nichž se podíleli.
Stimulace tělesně postiženého jedince s využitím tance a jeho technik
Hrubcová, Zuzana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí - části teoretické a části praktické. Teoretická část se zabývá jedinci s tělesným postižením a omezeními z toho vyplývajícími, charakteristikou vybraných druhů tělesného postižení a tancem jako terapeutickou metodou. Praktická část sestává z možností aplikování tanečních technik pro klienty se somatickým postižením a možnostmi vedení taneční lekce. Následuje výzkumná část, která se zabývá tancem jako stimulačním prostředkem a jeho účinky na lidi s tělesným handicapem. Klíčová slova: tělesné postižení, stimulace, bazální stimulace, tanec, scénický tanec, pohyb
Taneční výchova jako zájmová činnost dítěte
Gavriněvová, Alžběta ; Dvořáčková, Hana (vedoucí práce) ; Nováková, Ivana (oponent)
1 Abstrakt Práce se zabývá vlivem taneční výchovy na předškolní děti. Autorka se snaží nahlédnout klady i zápory, které taneční výchova dětem v tomto věkovém období může přinést. Taneční výchova je zde rozebírána jednak obecně jako zájmová činnost, ale také jako specifická činnost dítěte. V teoretické části se práce věnuje situaci současného scénického tance, ze kterého vychází metodika taneční výchovy. Praktická část doplňuje téma o pohledy různých osob, které mají s taneční výchovou vlastní zkušenost - člena zájmového tanečního útvaru, rodiče, jehož dítě pravidelně navštěvuje taneční výchovu a odborníka, který se taneční výchově věnuje profesně. V práci se ukazuje, že taneční výchova nabízí velmi podnětné prostředí pro rozvoj osobnosti předškolního dítěte. Míra úspěšnosti naplnění tohoto potenciálu však úzce souvisí s "kvalitou" pedagoga, který zmíněnou činnost vede.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.